.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Tuesday, September 7, 2010

Pertemuan tidak dijangka..


Today after solat zohor my dad ajak keluar ke KL.. Tempat utama nak dituju, ke pejabat Hidayah Publication sebab ada urusan di sana.. Tujuan utama penulis keluar nak beli barang sikit.. Then nak pergi cari songkok my dad dan adik2..

Ok, xmau story panjang2.. Terus pada story pertemuan.. Sampai di office Hidayah Publication, my dad masuk sorang je.. Penulis dan adik penulis hanya tunggu dalam kereta. Then nampakla sebelah kereta penulis ni seorang perempuan mengalihkan kereta.. Lihat perempuan tu seolah merenung penulis. Tapi buat2 x nampak je.. hehe... segan kan.. tak lama kemudian, ada pulak seorang lelaki dalam linkungan 38 -an keluar dari office Hidayah Publication dan berjalan menuju ke kereta.

After that, my dad pula keluar. Dah habis urusan. Masuk dalam kereta je my dad bagitau terjumpa dengan someone dalam office tadi. Agak2 sape ye..? Penulis pun x jangka. so penulis pun tanyela my dad sape tuannya.. My dad cakap penulis dan penterjemah buku, Dr Puzhi.. Subhanallah! Rupanya orang yang penulis tengok tadi Dr Puzhi.. Sebelum ni penulis nak sangat jumpe dia sebab penulis tertarik dengan penterjemahan buku beliau. Untuk pengetahuan readers, Dr Puzhi ni merupakan penulis buku agama dan buku motivasi, juga merupakan pensyarah si UIAM. Beliau dah banyak menyemak dan menterjemah buku. Boleh dikatakan beratus jugala. Memang seorang yang banyak ilmu dan pengalaman. Xsangka dan x menjangka dapat jumpa orang yang berilmu pengetahuan tinggi macam beliau face to face skali ngan wife dia..

Sebelum ni just talk dalam telefon je untuk urusan buku.. Beliau selalu call my dad untuk urusan typesetting dan deal.. My dad kate, dalam office tadi dah dapat agak macam Dr Puzhi tapi x sempat nak tegur sebab tengah meeting dengan pengarah penerbit. Tiba2 my dad disapa oleh beliau sendiri. Itupun sebab beliau terdengar anak kepada pengarah panggil nama my dad.. Dari situla beliau kenal my dad, kenal melalui nama.. Ye la, cakap dalam telefon tahu nama je kan.. Then beliau tengok nama my dad kat buku sebab kebanyakan buku beliau my dad buat. Sebelum ni xpernah jumpa.. Bila dah jumpa tu, panjangla boraknya kan..

Short story dan pengalaman to share~ Nak sambung my job..

Apabila diajukan soalan kpd yg cerdik pandai, "Apakah barang yg boleh disimpan lama?"
jawab mereka, " iaitu barang2 yg apabila kapal kamu tenggelam, maka ia akan berenang bersama kamu, iaitu ilmu yg kamu miliki"

Sabda Rasulullah saw dalam sebuah hadis yg diriwayatkan oleh abu Daud dan Tarmizi, " orang-orang yg berilmu adalah pewaris para nabi"


1 comments:

aidil said...

Untungla die bley jmpe macam2 pengarah. sana sini pengarah kan. huhu. nak jmpe org korporat pn senang kan. huhu.

Related Posts with Thumbnails