.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Saturday, September 18, 2010

Edisi Raya kanak-kanak..


"Akak nak itu, akak nak ini"
"Akak nak duit raya"
" Nak kuih itu, nak kuih ini"
"Asalamualaikum, kami datang nak beraya"
" Tambah air, nak air"
Itu ini.. itu ini..
Ok stop!

Tu dia.. Itulah ragam kanak2.. 'edisi raya kanak2'..
Semalam rumah penulis dipenuhi oleh kanak2 yang datang beraya.. Berapa jug air kena ulang buat pun x taula.. Rasa ulang alik ke dapur, dah sama jauh dengan jarak jalan kaki ke KL.. dah blh sampai KL dah kot.. hehe..

Ok, penulis sangat happy dan ceria disebabkan kanak2 yang menceriakan hari penulis. Disebabkan pelbagai ragam kanak2.. Riuh rendah rumah dibuatnya.. Memang best melayan kanak2.. Sampai diri pun kena jadi kanak2, kembali pada zaman kanak2.. Bila lagi nak jadi budak2 kan. skali skala.. Criuzly.. Sape2 yang nak rasa enjoy, layanla budak2.. Sure hilang segala stress..

Hari ni pun pergi ziarah menziarahi rumah relatives, juga dipenuhi kanak2.. Even letih sebab perjalanan yang jauh, namun disebabkan terhibur dengan gelagat kanak2 ni lah yan membuatkan penat penulis hilang..

Simple entry.. Tidak detail.. Penat~ Esok ada open house.. Jemputla datang ye.
Bertemu lagi di lain entry..

“Rebutlah lima perkara sebelum datang lima perkara lain, iaitu masa muda engkau sebelum datangnya hari tua, masa sihat engkau sebelum dilanda sakit, masa kaya engkau sebelum masa miskinmu, masa lapang engkau sebelum datangnya waktu sibuk, dan masa hidup engkau sebelum datangnya saat kematian.”
(Hadith Riwayat Muslim dan Tirmizi dari Amru bin Maimun r.a.)

Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil, senyum yang sebenarnya-benarnya, senyuman yang tidak disertai apa-apa.
(Hamka)

Menggomel baby di rumah cousn..
Habisla si baby tu dikerjakan.. hehe..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails