.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Saturday, October 2, 2010

Eidulfitri PERINTIS 2010

Raya.. Raya dan raya lagi.. selagi belum habis bulan Syawal, selagi tu la raya berjalan lagi kan. Penulis call parent penulis, di KL masih rancak beraya dan open house. Sampaikan dapur rumah jarang berasap la waktu2 raya ni. Dapat jemputan open house berpuluh2. Weekend full time mengatur ke jemputan open house je. Penulis di sini agak sedih jugakla sebab xdapat jon skali konvoi keluarga pegi open house.. Tapi xpe,di sini pun rancak juga plan open house tu.

Walaupn dah beberapa hari berlalu, tapi penulis cuba jugak cari masa nak update. MAJLIS AIDILFITRI PERINTIS 2010. Ya, itulah yang penulis nak cuba story.

1stly, penulis mohon maaf kepada semua kawan2 kalau masa sebelum majlis berlangsung, penulis x dapat menghadirkan diri untk tolong2 sebab masa terlalu padat dan suntuk. Cuma penulis mendoakan semuanya berjalan lancar dan baik. Alhamdulillah semua seperti yang dirancang, malah lebih meriah.

Ok, malam tu penulis diberi tugas dan mandat untk menjadi pengerusi majlis. Agak kelam kabut bila diberitahu suro jadi MC majlis sebab xtau flow. Jadi, tengahr tu penulis curi masa sekejap after selesai urusan bisnes untuk bincang ngan my partner bagi mc malam nanti. Haa, dalam sedang urus program, sedang study, urus keluarga, penulis sempat lagi berbisnes-bisnes.. hehe.. Kesempatan yang Allah beri takkan penulis lepaskan begitu saja. Rezeki dari tuhanku tercinta!

Ok, dipendekkan story.. Ada beberapa perkara menarik malam tu.. Jom penulis zoom ape yang menariknya..

1stly.. Malam tu kebanyakan dari makanan yang ada semua pelajar lelaki kelas penulis yang masak. Mereka lah yang bertungkus lumus dan gotong royong masak dari pagi sampai ke petang, dari petang sampai ke malam.. Banyak yang mereka ni masak antaranya; Nasi impit, pecal, begedil, soto, meehun.. Petang tu plak dah start bakar satay, bebole, hotdog.. Sangat mriah gotong royong dan masam same2. Penulis buat cocktail untuk malam tu. Makanan sampingan pun tersangatla banyak. Sampai x larat nak dihabiskan oleh semua. Tu dia, itulah dinamakan rezeki kan.

Ok, sebelum ape2, penulis nak story something yang sweet sangat pada malam tu. Sedang asyik penulis mengendalikan majlis sebagai mc majlis, penulis dimaklumkan ade seseorang nak bagi ucapan khas.. Ok, kami pun bagi laluan. Guess what?? Seorang kawan penulis ni nak melamar ehem ehem rupenye.. Melamar dalam majlis di depan kami semua! Soo sweet kan.. ^_^ Siap bawak cincin lagi untk merisik.. Ooh! Sungguh macam dalam cerita Romeo dan Juliet rasa.. hihi.. Apalagi, semua pakat kerumun dan lensa kamera DSLR penulis pun zoom in la.. Nanti kita tengok pick at bawah ok.. Apepun, penulis doakan moga pasangan tersebut bahagia dan pesan penulis.. Hadapilah segala rintangandengan penuh kesabaran kerana untuk mendapatkan sesuatu yang baik bukannya semuadah yang kita sangkakan. Sepanjang masa melayari bahtera menuju ke alam yang baru, pasti banyak halangan yang sedia menanti. Semoga kekal tabah, sabar serta letakkan sepenuh keyakinan kepada Allah ye.. J

Seloka.. Seloka ni dihandle oleh dua orang si gadis manis.. Semua kena dalam seloka ni.. Tidak ada yang terkecuali. Habis segala rahsia2 terkantoi. My fren, nana.. Sabar ye.. Hari sabtu kite same2 menempah mesin dan sediakan wang syiling 50sen ye.. hihi.. Meriah jugak sebab seloka yang dibuat untk setiap orang memang kena dengan peribadi tuan empunya diri. Nasibla ye..

Then, disambung pulak dengan permainan, slot wakenabeb.. Slot ni memang kena teruk. Siap ada yang kena berlakon, jadi badut sarkas pun ada.. Time ni sangatla happening sebab masing2 dah tergelak dengan agenda sakat menyakat. Sape kena nasibla ye.. hehe.. Penulis pun terkena jugak masa ni. Nasib badan..

Slot bola beracun.. Haa.. Slot ni bukan slot main bola, nama saja slot bola beracun.. Tapi bola tu digantikan dengan ubat mechanical pencil (lead) yang halus tu.. Susah! Sebab kena pass dari tangan ke tangan.. Kalu patah didenda makan bawang. Hehe. Mencabar betul la. Siapa yang terkena, kira nasibla. Tahniah kepada para pelakon yang kena berlakon malam tu. Siap ada lakonan madu 3, yang mengisahkan si husband ni ada 3 wife, then bergaduh turn nak balik raya rumah sape dulu. Matap lakonan sahabat2! Sangat melucukan hati. Masa ni makanan pun dah dilupakan sebentar sebab asyik sangat tertumpu.. Lastly ada jugak yang kena makan bawang!

Seterusnya.. Sambutan hari lahir seorang rakan dari kelas kami, Aliff, yang sentiasa digelar sebagai “adik” dan “upin” oleh kami semua.. hehe.. Malam tu kebetulan hari lahir dia. Jadi, segakanya telah dirancang. Tiba detik tersebut, si empunya hari lahir dibaling telur dan tepung.. Memang kena habis2an.. Ini semua kaum adam punya kerja. Masa kejadian ni berlaku, penulis tidak ada sebab penulis terpakasa hadiri mesyuarat. Sebenarnya berbelah bahagi juga mana satu perlu penulis hadiri sebab masa mesyuarat dan masa majlis clash. Bila difikir, penulis pilih untk hadir majlis sebab ini merupakan raya terakhir kami di sini. Dan jam 10.30 penulis dapat mesej diminta penulis untk hadir jugak ke mesyuarat sebab ada kekangan. Jadi, penulis terpaksa tinggalkan majlis dan hadiri mesyuarat jam 11 malam.. Sangat letih rasa sebab seharian tu penulis belum sempat untuk luangkan masa rehat.

Ok, stop story.. Biar gambar2 pula berbicara.. Majlis berakhir hampir jam 1pagi..





2 comments:

wonderfuLife♥ ♥ said...

wah..sangat romantik yek mereka..moge bahagia =)

Ummul Syaukatul Suhaila said...

hehe. betul2.. romatik gitu..
Amin.. ;)

Related Posts with Thumbnails