.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Sunday, October 3, 2010

Majlis Hari Raya PERISYA 2010


Next story.. Tu dia.. Memang hari update blog today.. Release tension..

Majlis Hari Raya PERISYA 2010..

Ok, dari pagi sampai ke petang penuh agenda beraya.. Makan dan beraya.. Juga makan dan beraya lagi.. hehe. Baru sampai di hostel jam 3..30 petang, jam 4 ptang pergi pulak gotong royong untuk majlis hari raya pada sebelah malam. Hanya exco2 dan AJK2 yang terlibat petang tu.

Petang tu jugakla penulis baru dimaklumkan dan diminta untuk jadi pengacara majlis. Sudah mula memikir nak bagi alasan. Jadi ‘bidan terjun’ la alamatnya malam tu.. Tapi x dapat nak menolak. Terima juga permintaan,, Sekurangnya penulis boleh ambil pengalaman.. Bila lagi kan. X cuba, x tahu.. Dah cuba puas hati! Hehe.. Nak berkongsi di sini, Bila yakin yang diri kita mampu lakukan dan dalam mind sentiasa fikir yang kita pasti boleh, otak akan menghantar tindakan kita dan memaksa kita bertindak seperti yang kita fikirkan. Sebab kita dah set macam tu. SegaLanya bergantung atas diri. Selain banyakkan selawat sebelum memulakan sesuatu dan banyak berdoa. Itu yang boleh penulis kongsikan kalau ditakdirkan menjadi ‘bidan terjun’..

Majlis mula jam 8.30 dengan ucapan2 dari pengerusi majlis dan pensyarah. Boleh dikatakan ramai juga yang hadir dan melebihi jangkaan sebab kerusi yang diperuntukkan tidak mencukupi dari jumlah orang yang hadir..

Jam 9 malam.. Penulis dan partner pengacara majlis, Zulhelmi mula mengambil tugas.. Mula2 memang nervous sebab kena bawak konsep pengacara majlis untuk terjah orang. Maksudnya kena jalan dan kuasai sekitar majlis. Tapi bila dah start mengacara, rasa seronok la pulak. Hehe..

Agenda~ Malam tu ada cabutan bertuah, persembahan nasyid, puisi dalam bahasa melayu dan Inggeris serta khutbah dalam bahasa Arab. Puas jugakla nak control majlis. Bukan sebab apa, sebab nak bawak konsep kemeriahan hari raya. Nak menjadikan susasana tu nampak meriah, perlu memikirkan idea yang spontan dalam bentuk jenaka dan ceria.. Habis segala seloka, pantun pelbagai versi keluar. Versi N9, Kelantan, Selangor, johor, Terengganu. Versi jawa pun ada. Tapi versi jawa itu partner penulis yang bagi pantun. Nak bagi penulis berpantun versi jawa? Mana nak faham.. Orang berpantun, penulis terdiam. Xtau nak balas.. hehe..

Ok, xnak banyak cerita.. Biar gambar yang menceritakan segalanya..

p/s: sesiapa yang nak gambar, boleh datang bawak pendrive skali.. Ada lebih kurang seribu lebih gambar dalam kamera ni..

Jom terjah!

Sebelum majlis:
Gotong royong exco2 dan AJK2..


Semasa majlis:
(malam) Sebelum acara bermula dan jamuan


Para pensayarah yang hadir



Slot cabutan bertuah, persembahan nasyid,
puisi dan khutbah

Ok.. Ini dia slot2 penulis dan partner nak TERJAH orang..
Camera zoom in, get ready!

Last penutup.. Dalam kenangan..

1 comments:

afiq said...

HEBAT!TAHNIAH!
Suu. hebatla, da macam artis dah. xsangke ye. kat luar orgnye lembut je, sopaan, tapi aktif sgt. memang tabah tulla su ni.diam2 ubi berisi erk upenye.

Related Posts with Thumbnails