.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Thursday, October 28, 2010

Tatkala dijejak..

@ Big Apple Donuts & Coffee

Alhamdulillah syukur sangat. Penulis tiba di skypark Subang jam 9.20 pagi. Flight dari Terengganu jam 8.30 pagi. Semua selamat dalam penjagaan Allah.. Subhanallah.

Pagi tu memang keluar awal dari hostel, berhajat penuhla kononnya nak makan roti canai dengan teh tarik kaw. Agak kempunan jugakla sebab dah lama x makan. Tapi hajat tu x tercapai sebab rushing dengan masa yang keterlewatan sikit. Ada kekangan yang berlaku. Kita hanya meracang, Allah sebaik penentu segalanya kan. Jadi, pasrah dan redha dengan aturannya.

Haa, selalunya penulis sokmo naik flight sorang-sorang tau.. (ayat agak sedih jugakla). Tapi kali ni, bukan berseorangan lagi.. Penulis naik fligh berteman kali ni. 1st time naik flight berteman *wink* Jadi, untuk harini, dalam flight penulis x layan la sangat lagu Maher Zain yg berkumandang di corong headphone penulis seperti selalunya. Tapi penulis isi layan untuk berborak dengan kawan penulis. Rancak kami bercerita itu, ini sambil makan hidangan yg disediakan.

Sedar x sedar dah sampai destinasi. Tapi parent penulis belum tiba lagi. Jadi, disebabkan masih dalam kelaparan lagi. Kami pun breakfast di Big Apple Donuts & Coffee. Oh, agak sukar untuk membuat pilihan sebab semuanya nampak sedap dan memang sedap pun! Pilih punya pilih, akhirnya tempahla donut Wakeup Wally dan air Americano. Cukupla sekadar membuat alas perut.
Akhirnya.. Syukur. Sampai hajat utama nak menatap wajah keluarga tercinta. Sayang + rindu + teruja. Semua ada time tu. Gaya macam lama sungguh x jumpa kan.. hehe.. After that, kami x terus balik ke rumah.. Macam biasala, agenda tawaf 1 KL.. Merata parent bawak penulis. Tempat utama mesti pergi ke penerbit dulu. Then makan2 + shopping sikit. And then, terus pegi hantar kawan penulis balik. -selesai-

Agenda malam ~ Menunggu kunjungan Mu'adz Dzulkefly ke rumah penulis bersama isteri dan anaknya...

Diriwayatkan dalam banyak hadis mengenai tuntutan mencintai dan memuliakan Ahli Bait seperti sabda Nabi SAW yang bermaksud: Aku ingatkan kamu kepada Allah (agar mencintai dan memuliakan) ahli keluargaku. (riwayat Muslim, Tarmizi, al-Nasa’i, Ahmad dan al-Hakim).

0 comments:

Related Posts with Thumbnails