.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Sunday, October 3, 2010

Konvoi Raya Siswi PERINTIS


Jumaat.. No meeting.. No busy.. No stress.. No contact others. No disturb. No need to focus on proposal, letters and others. No.. No.. No! Penulis buang tu semua sementara. Even da dirancang awal ada meeting dll, penulis tolak semua ke tepi. Ni masa untuk diri penulis dan masa untuk penulis bersama kawan2 pula. Tiba masa memikirkan hak untuk diri dan kawan2. Ok harini penulis memang betul2 letakkan diri dalam posisi diri sendiri.

Itupun, awal pagi after subuh penulis bukak laptop, selesaikan urusan dalam laptop sekejap. Jam 8 pagi bergegas ke town mencari bank untuk deposit dan menguruskan urusan artis. Di bank pulak bermasalah, masa yang target singkat jadi lama. Ya, itulah dugaan di awal pagi untuk penulis. Memang menguji kesabaran dan ketabahan penulis. Dengan penuh kesabaran penulis dan sahabat penulis hadapi. Takut juga di tengah masalah melanda tu sebab kami bawak wang cash melebihi 5k. Sekarang ni kan macam2 berlaku. Alhamdulillah semua selamat dengan izin Allah. Innallan ma’am ana.. Pulang jam 11 lebih dah. Ok, stop pagi tu untuk urusan kerja sahaja. No more.

After jam 11 urusan untuk diri sendiri pula. Jam 12 kawan2 sekelas dah berkumpul di bawah hostel unutk berkonvoi raya ke rumah sahabat penulis, cik Maryam.. Dia ada blog jugak. Ok, jam 12.15 kami bertolak dengan 2 buah kereta. Salah satu kereta penulis yang drive.

Sampai di sana kami disambut mesra oleh keluarganya. Disebabkan time tu hari Jumaat, kaum adam semua ke masjid, jadi agak selesa bagi kami untuk bergerak dan solat di rumah tersebut. Makanan yang disediakan? Makanannya sangatlah sedap! Tidak terkata penulis.. Almaklumla perut dah berkeroncong kan.. hehe..

Kami dihidangkan dengan ketupat, rendang, kuih muih dulu.. Ketupat sampai seraga.. Banyak kan! Then disusuli pula nasi ayam special. OMG! Sangat terharu kami dibuatnya sebab mereka masak khas untuk menyambut kedatangan kami.. Teruja kan.. ^_^ Dah habis makan nasi, dihidangkan pula dengan dessert.. Puding cocktail.. So nice.. Macam tau2 je penulis memang suka cocktail.. Ibarat orang mengantuk disorongkan bantal la kan.. hihi..

Bila dah sama2 berkumpul macam ni, tidak sahla rasanya kalau tidak ada sesi fotografi kan. Jadi, haritu penulis la yang jadi tukang camerawoman. Shoot sana, shoot sini. Banyak gunanya jugak bila ada DSLR ni. Ini semua rezeki Allah..

Lastly, hampir jam 3 baru kami pulang.. Masa pulang kami berpecah sebab ada yang nak shopping. Kereta penulis terus balik ke UniSZA sebab actually petang tu penulis ade meeting. Tapi penulis tunda sebab nak luangkan masa untuk gotong royong Majlis hari raya PERISYA pulak.. Kan penulis dah kate, harini memang hari penulis, penulis raya je.. Tidak ada urusan lain selain raya dan makan.. hehe.. Ok, Majlis Hari Raya PERISYA next entry..

~TERASA INDAH BILA BERUKHUWAH~




Dalam satu hadis Nabi s.a.w mengenai ‘ukhuwwah fi din al-Islam’, iaitu persaudaraan antara sesama Islam bermaksud: “Kamu adalah sahabat-sahabatku, persaudaraan, saudara-saudara kita adalah yang datang sesudah (wafat)ku.”

0 comments:

Related Posts with Thumbnails