.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Tuesday, June 29, 2010

Thanks Wardina + Pesta Buku..

Sempat…? X sempat..? Sempat…? X sempat…? Berkali2 persoalan tu berlegar dalam kotak fikiran penulis.. Sebab keluar dah lewat dari rumah.. Then plan pulak nak ke office penerbit Hidayah Publication dan Jasmin Publication.. Macam x sempat je ni..

Alhamdulillah Allah permudahkan jalan untuk ke sana.. Disebabkan meeting my dad dengan pengurus Jasmin Publication dibatalkan, maka bolehla penulis ke Pesta buku lebih awal.. Termakbul jugak hajat penulis.. Ye la, kalau ke sana area jam 6 petang memang x sempat untuk tawaf pesta buku tu dengan puas.. Sebab dalam pukul 7 semua booth dah nak tutup.. Kalau sampai awal tu lega sikit.. Bagi penulis, sekurangnya take time paling kurang pun 2 jam kat pesta buku tu.. Itupun kurang memuaskan lagi.. hehe.. X tau ape jenis sindrom.. Apepun, syukur Allah masih memberi kesempatan..

Jalan.. jalan… dan jalan lagi.. Ada satu booth yang membuatkan 1st booth penulis nak masuk teroka habis-habisan.. Booth PALESTIN.. Semua barangan menjurus kepada Palestin.. Sangat menarik.. ^_^ Ok, 1st booth dah keluarkan duit.. Penulis ambil kesempatan beli stickers, buttons dan buku.. Sebenarnya berhajat juga.. After dengar ceramah Palestin last week tentang pentarbiahan dan memupuk semangat cintakan Palestin dalam diri semua anak2 kecil.. Sebab itulah penulis beli buttons dan bagi adik2 penulis pakai.. Termasukla parent.. And now, ke mana saja penulis pergi, penulis akan pastikan bawak atau pakai button tu.. Kadang adik2 di rumah pun penulis bagi pakai button Palestin..

Sampai ke booth Telaga Biru, penulis lihat wardina sedang mengamati bukunya yang baru dilancarkan perasmian yang bertajuk “Mama, Saya Lapar”.. So, penulis terus pergi menyapa wardina.. Beliau tidak lokek dengan senyuman dan tidak lokek berkongsi ilmu.. Jadi, penulis pun berborak sebentar dan beliau menceritakan tentang buku baru yang dilancarkan… Dan ap yang penulis appreciate sgt, penulis dapat good words dan pesanan from Wardina.. Katanya "Anak adalah amanah Allah.. Didik dan pelihara permata itu sebaiknya"... Menusuk kalbu.. Thanks to Wardina sudi berkongsi ilmu dan meluangkan masa bersembang.. I like wardina punya perwatakan sebab dia seorang yang tegas dalam menegakkan sesuatu dan seorang yang gigih.. Walaupun dia telah bergelar seorang ibu, namun itu semua tidak menghalangnya untuk terus gigih meluaskan skop kerjaya dan dalam masa yang sama masih lagi belajar.. Faktor usia dan keadaan sekeliling bukanlah penghalang mencapai cita2.. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan..


Buku terbarunya.. tajuk "mama saya lapar" dan “siapa alien?”..


Oh My God..! Kehilangan sesuatu.. Where my parent?? Hehe.. Aduhai.. Terleka mengamati buku ‘air mata palestin’, sampaikan parent beredar pun x sedar.. Cari punya cari, rupanya my parent ada di both yang menjual CD Maher Zain.. Minat jugak mencari rupanya.. hehe.. belum puas hari2 dengar dalam rumah, naik kereta pun putarkan that songs.. Masih nak membeli CD lagi.. Tapi CD tu tanpa video clip.. So, tidak memenuhi kehendak hati.. Hanya ada track lagu sahaja.. Sebab penulis dah burn lagu-lagu tu dalam CD sebelum ni.. Dats why blh dengar dalam kereta..

Masih jalan lagi.. Di satu booth.. Langkah penulis terhenti.. Ada something la.. Betul ke ni?? Mcam x percaya.. Buku2 yang buat sebelum ni dah dicetak?? Siap diletakkan di depan both.. Penulis belum lagi dapat maklumat tu.. Then tanya my dad tentang ni.. Rupanya my dad dah tau, Cuma terlupa bagitau penulis.. Allah.. Rasa terharu buku tu (Sirah Syyidatina Aisyah) dibuat cover full flowers.. Itu impian penulis. Ada Theme pink sikit kan.. Alhamdulillah.. Penulisan baru masih dalam pembikinan.. InsyaAllah after that berhajat nak guna nama pena.. Jika diizinkan..





إِنَّمَا العِلْمُ بِالتَّعَلُّمِ
“Sesungguhnya Ilmu itu dengan belajar”

3 comments:

hakimi said...

wahwahwah.. jmpe wardina tuuuuee.. apesal muke kowang cam nak same je. adik badik kiut miut ke ni? huhu..

Ummul Syaukatul Suhaila said...

Same ke.. Lain kot.. Chipmunk lagi cute kot kan.. hihi..

hakimi said...

haha. tak habis2 ngan animal chumil tu. itu animal, ini sy kata kat owg.kat big bos su. hehe jgn mrh ey

Related Posts with Thumbnails