.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Friday, January 29, 2010

Ragam Garam Sahabat..

Ke hadapan sahabatku yang disayangi.. Eh, knape gune ayat formal pulak ni.. Ok..ok.. Entry kali ni xde gune ayat2 formal dah.. Kite gune ayat2 biase je.. Bersantai gitu..

Yang nak diceritanya bukan pasal ayat.. Pasal sahabat ni.. Ok, guys sebut2 nak masukkan story ni dalam blog kan.. Ni su dah masuk ni..

Alkisahnye, adela sorang hamba Allah ni yang hari lahirnya telah tiba.. Tibe2 hari tu penulis tengok die berseri2 la pulak dari hari sebelumnya.. Lebih hangat dari biasala.. Almaklumla, hari tu hari lahir die kan.. Tp yang sedihnye kawan yang rapat ngan die sorang pun xwish.. Bukan kata nak menggembirakan hati sahabat tu.. Bahkan, bergaduh pulak.. Aduhai, babak ape pulak tu.. Disebabkan hal kecik je boleh bergaduh.. Sya dengan Wa la ni.. Masuk kelas masam muke.. Tegur sikit, marah2.. Bertentang mata pun x boleh.. Pelik.. Kawan2 kelas smua pelik.. Takut jugak hal macam ni terjadi.. Bak kata ‘anjing dengan kucing’ la.. Xleh jumpa langsung.. Jumpe je nak gaduh..

Tuan empunya hari lahir (Afifah) dah kecik hati dah dgn sikap kawan2.. Sampai dah give up xmau masuk campur.. Sapela xkecik hati, di hari bahagia die, ada pulak yang merosakkannya.. Kalau penulis pun, penulis akan kecik hati.. Hee.. Perkara ni berlanjutan sampai 2 hari kot..
Malam hari lahir si empunya badan tu, lepas balik dari kelas malam pukul 10.. Die terus ke bilik.. Sebab dah terlalu kecewa sangat dah.. Yang ditunggu2 kawan wish, xwish.. Sangkaan kawan dah lupakan dia.. Lalu, si Afifah ni pun ngadula kat akak roomate n mak die.. Err.. Sedihla pulak.. Touching.. Then, Sorang lagi kawan die ni, Fatin pi bilik die dalam keadaan terketar2.. Gtau kate kawan yang gaduh tadi tu saling bertamparan.. Die kate penulis call Fatin gtau yang budak2 tu tengah bergaduh.. Dalam keadaan bertelekung, si pemilik hari lahir tersebut menekupkan mukanya sambil menangis dan terus menyarungkan tudung dan turun ke bawah untuk melihat dan meleraikan keadaan yang berlaku..


Si Fatin ni pun bawakla si Afifah jalan ke belakang blok.. dan.. apelagii.. WAKENABEB la!! Si pemilik hari lahir tu disimbah dengan air dari tingkat atas..

Sebelum tu.......

p/s.. Cerita yang di atas tadi adalah lakonan semata2 untuk mengenakan pemilik hari lahir yang bertuah tu dan tidak ada kena mengena samada yang masih hidup atau yang akan meninggal.. Harap maklum.. Terima kasih..

Hehe. Pipah.. SELAMAT HARI LAHIR… Su dan kwn2 mintak maaf banyak2 atas lakonan yang agak menjadi tu.. 2 hari jugakla lakonan tu berjalan lancar.. 2 hari jugakla pipah dalam kemurungan ye.. Bila lagi kan. Setahun sekali je.. hihi..

Ok.. ok.. sambung balik.. Lepas disimbah.. Terus dibawak kek ke dia dan diadakan sedikit jamuan yang ditemani dan bercahayakan sinaran rembulan yang terang dan angin sepoi2 bahasa gitu.... Then kene pulak simbah dengan tepung.. Nasibla pipah ye.. Dah kene simbah ngan tepung, mase nak suapkan kek tu, kek tu pulak kami letakkan cili kat dalam kek tu.. Sambil sedap2 die kunyah kek, sedap2 menikmati keenakan kek tu dan kami pulak setia menunggu respon pedas dari die.. Hehe.. Ape lagi.. dah tergigit tu, terasa la pedas cili tu.. Die pulak jenis xtahan pedas.. Hihi.. Ibarat ‘sudahla jatuh, ditimpa tangga pula’.. Persoalan kini, ade ke kek yang pedas..? Hehe.. Dun try dis at home ye..

Apepun, ni gurau2 sahabat je pipah ye.. Hehe.. skali skala.. Then nak ucap time kasih kat pipah sebab menaja lunch kitorang kat KFC hari ni.. Jasamu dikenang bonda..

Stakat tu je la story dan babak2 drama.. Agak kalau bleh masuk Anugerah Skrin tu, vote la ye.. Hihi.. Dan 1 lagi.. Kalau sape2 yang dah tibe hari lahir die tu.. Kalau kawan ajak jalan2, pandangla atas sokmo.. Jangan pandang bawah.. Silap hari bulan kene simbah air sebaldi.. Hihi..


0 comments:

Related Posts with Thumbnails