.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Saturday, January 16, 2010

Di Hari Lahirmu Sayang..

Maafkan akak.. Di hari lahirmu sayang..

Ya Allah.. Macam manela diriku alpa dan terlupa hari ini adalah hari lahir adikku tercinta.. Dek didesak kesibukan yang melanda diri.. Dari pagi sampai ke petang sibuk dengan agenda dan program.. Sehingga tiada masa untuk diri.. Sehingga terlupa segalanya.. Terlupa hari ini hari lahirnya..

Setelah siap kendiri dan penulis baru nak berehat untuk 10 minit je.. Sebab balik dari program, siap2 dan terus ade meeting malam.. Penulis dapat panggilan dari my mum.. Ingat my mum yang call.. Tp, penulis dengar di corong handphone satu suara kecil..

Wafi: "akak.. hari ni hari jadi Wafi.. Akak lupe ke..

Hampir menangis penulis dibuatnye mase tu.. Sungguh syahdu.. Dari pagi sampai ke malam adik penulis tertunggu-tunggu panggilan dari penulis untuk ucapakan selamat hari lahir.. Tapi sebaliknya yang berlaku.. Sehinggalah di jam yang terakhir.. Akhirnya dia sendiri yang call ingatkan penulis.. Sanggup engkau biarkan dirinya menunggu, terus berharap dan berharap sehinggakan harapan itu terus hancur menghiris hatinya wahai Suhaila..? Sungguh kejam dirimu wahai Suhaila.

Penulis: "Ya Allah wafii.. Sorry dear, akak terlupa sangat-sangat.. Selamat hari lahir sayang.. Dah besar dah adik akak nii.."

Wafi: "Wafi tunggu akak tau.. Wafi nak makan kek coklat yang akak buat.. Tapi bila akak nak balik? Wafi lapar nii.."

Penulis: "Syiannye adik akak ni.. Alahai sayang.. Akak kat Terengganu, camane akak nak buat kek untuk wafi.. Balik bulan 2 nanti akak buatkan ye.. Nanti akak belikan hadiah skali.."

Sungguh menggamit perasaan penulis.. Rase macam nak terbang balik time tu jugak.. Biasa di hari lahir adik, penulis sendiri yang akan buat kek untuk adik.. Tapi penulis xdapat tunaikan hasrat tu pada hari ini..

Rase serba salah sungguh menebal dalam hati ini..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails