.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Thursday, July 21, 2011

Video Ekslusif Mangsa Superimpose



Hati meronta-ronta nak pergi ke Pusat Tarbiah, Taman Melewar. Ada sesuatu di sana yang pastinya cukup menarik. Alhamdulillah masih diberi keizinan Tuan Pencipta Diri penulis untuk hadir ke Ceramah Perdana & Pelancaran Yellow Saturday pada 16 Julai 2011. Seperti banner di bawah.

Semua penceramah jemputan hadir, hanya YB Nurul Izzah Anwar tidak dapat hadir kerana beliau ada urusan lebih penting ketika itu.

Sebelum ceramah bermula, penulis dan keluarga sempat berjalan-jalan di bazar. Banyak CD ceramah dijual, barangan Islamic. Meriah. Seronok penulis tengok keadaan begini. Dan yang menjadi fokus tumpuan penulis, Abaya. Itu yang penulis cari.

10 minit kemudian ceramah bermula. Dan yang ditunggu-tunggu, penampilan ekslusif mangsa gambar superimpose yang dilakukan oleh Berita Harian iaitu Ajaq (nickname). Bagaimana dia pakai ketika dia bertugas sebagai unit amal di Perhimpunan BERSIH haritu, begitulah dia pakai malam tersebut (lihat gambar di bawah bagaimana pakaiannya). Dia tampil ke depan dalam keadaan muka ditutup, lalu dia membuka kain tersebut mendedahkan dirinya yang sebenar.

Ucapannya cukup tersentuh. "Walaupun badannya tegap, nampak macam garang, tapi hatinya cukup sentimental.". Itu kata-kata Mahfudz Omar. Penulis lihat ramai yang menangis malam tersebut termasuklah penulis. Entahlah, sukar diungkap perasaan malam tersebut. Geram + sedih + semangat semua ada. Rasa sangat kerdil ketika itu.

Diikuti ucapan barisan pemimpin lain dan terkahir ucapan A.Samad Said. Muqaddimah dimulakan dengan bacaan puisi dan diakhiri dengan pengalamanya menyertai BERSIH. Perit jerihnya. Cukup terharu.

Nak tahu apa ucapan mereka, boleh lihat dalam video yang penulis paparkan di bawah.




video



video



We will never stop talking about BERSIH as they said the Democracy has just begun.
This is only the beginning.
Only muqaddimah.

p/s: maaf pada insan yg minta penulis update lama dah, ini baru berkelapangan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails