.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Saturday, May 7, 2011

Cukup Hari Ini


6 Mei 2011 (Jumaat).. Sebelum masuknya 7 Mei 2011 (Sabtu), jam hampir berdetik ke jam 12.00 tengah malam. 12.01 a.m akan masuk ke hari lain. Mengikut perkiraan dalam Islam pula, masuknya Maghrib menandakan masuknya ke hari baru. Ya, Cukuplah untuk hari ini.

Terlalu banyak detik-detik tidak dapat dilupakan. Terlalu banyak perkara yang berlaku. Dan terlalu banyak juga saya telah menumpahkan air mata untuk harga sebuah kasih sayang. Walau perit manapun, inilah hakikatnya. Walau sedih manapun, perlu hadapinya. Pertemuan itu belum tentu, tapi perpisahan itu sudah tentu. Setiap pertemuan pastinya akan disusuli dengan sebuah perpisahan. Semua akan melaluinya dan semua akan merasainya.

I’m speechless.. Yes I’m speechless tonight. No words to say, no words to describe. Hadiah-hadiah yang saya terima hari ini cukup menyentuh hati saya. Hadiah yang benar-benar mengikat ukhuwah, hadiah yang benar-benar meninggalkan seribu kenangan dan terpautnya memori. Terima kasih kepada ‘green upin’ a.k.a RR kerana sekali lagi menggugurkan air mata saya. Tiada lagi istilah kedekut untuk air mata. Sudah tentu ada yang terdetik di hati akan berkata, “Air mata, biasalah.” Anda silap. Ini anugerah Allah dan satu fitrah semulajadi buat wanita. Kalau tidak, untuk apa air mata diciptakan? Usah takut untuk mengeluarkan air mata pada tempat yang sepatutnya kerana anda tidak perlu bayar bil yang tinggi.

Terima kasih kerana telah membuatkan saya kehilangan kata-kata, terkedu dan sayu telah bersarang di hati. Cukup terasa untuk hari ini. Cukuplah. Esok, lusa dan seterusnya tidak tahu bagaimana untuk hadapi lagi. Saya tahu ini akan berterusan dalam beberapa hari. Namun, saya perlu hadapinya juga. Saya perlu bersedia dari fizikal dan mental. Perlu merawat dan memujuk soal hati.

Saat ku melangkah kaki,

Kau menjelma di hadapan,

Ku kira bidadari,

Rupanya puteri indungan bulan.

Hidupku mula ceria,

Terisi dengan kehadiranmu,

Apabila tidak bertemu,

Ku rasa hidupku haru-biru,

Kaku lalu membisu

Kini kau pergi,

Meninggalkanku sendirian.

Berjuang, mencapai cita-cita

*Saya ingat 10 pesanan itu

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:

Sesungguhnya Allah swt akan berfirman pada hari qiamat.

"Di mana orang yang berkasih sayang dengan keagunganKu (kerana Allah yang Maha Agung)? hari ni akan Aku naungi mereka di bawah naunganKu pada hari tiada naungan selain naunganKu."

Riwayat Muslim



Kita ibarat jingsaw puzzle, hilang 1, tidak lengkap jingsaw puzzle itu. Kerana manisnya sebuah ukhuwah. Terima kasih dari hati.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails