.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Sunday, May 9, 2010

Kebahagiaanku dalam Rahmat Allah..


Alhamdulillah Rahmat dan kasih sayang Allah tidak pernah putus untuk hambaNya.. Penulis dapat bergembira bersama keluarga tercinta.. Awal pagi lagi penuis bersama my mum dah masak untuk bekalan berkelah.. Sebenarnya penulis tidak tahu lagi ke mana parent nak bawak pegi.. Just pagi tu parent maklumkan today nak pegi holiday.. Tu je.. Xpela, penulis pn ikut je la..

Waterfall~ So, pagi tu my dad kate nak ke waterfall kat kawasan bukit.. Dalam kereta, penulis amati jalan yang dilalui ayah penulis tanpa banyak soal.. Dalam fikiran penulis, ke mana ya..? 30 minit lepas tu, penulis rasa macam kenal je this way.. Rupanya tempat tu berhampiran dgn tempat penulis buat camping untuk kelab penulis satu ketika dahulu.. Sungguh teruja rasanya.. Rindu dengan kawasan yang tenang sebegitu..

Penulis xnak banyak cerita, seperti biasa, penulis suka snap pic keindahan alam.. Tapi sikit je yang akan penulis upload..


Tempat penulis buat camping satu ketika dahulu..



Rindu kenangan bersama ahli2 kelab..




Sangat jernah air kan~
Ketenangn yang dicari..


See.. Ikan pn blh nampak..



Kolam air panas~ After ke waterfall.. kami menuju pula ke kolam air panas.. Actually every week parent ke kolam air panas, tp penulis xdapat nak follow disebabkan penulis berada di Universiti.. So, balik ni dapatla penulis join.. Sampai di sana, Subhanallah.. Takjub dengan kebesaran Allah.. Air yang keluar dari perut bumi.. Sedang asyik menikmati kolam air panas.. My mum menimbulkan satu persoalan, “rase air kat sini pun dah panas, xtertahan dah, macam mane la kita nak hadapi neraka Allah nanti..? Allah.. Rasa gerun menebal di hati penulis bila berbicara tentang perkara ini.. Penulis membayangkan neraka Allah yang amat panas berkali ganda.. Api di dunia merupakan api yang paling sejuk.. Sanggupkah kita hadapi neraka Allah..? Sama2 kita renungkan..

Mata juga terpesona dengan kehijauan persekitaran, air yang mengalir dengan menerbitkan air panas. Kolam air panas ni banyak khasiatnya.. Seperti diketahui, khasiat belerang kolam air panas semula jadi tidak boleh dinafikan, terutama mengubati pelbagai jenis penyakit kulit.. Keadaan air panas di situ begitu jernih kerana ditapis oleh empat lapisan batu dari jenis mazisy, shared, kuaza dan akhir sekali batu granit..

Kesannya, selepas menikmati air panas ni, tubuh badan akan terasa segar dan ringan disebabkan pengaliran darah dalam tubuh badan kita berfungsi dengan baik.. Selain itu, bagi sesiapa yang mempunyai masalah untuk tidur, boleh mencuba nikmati kolam air panas ni.. Percayalah, selepas melakukan spa di kolam air panas ni, tidur akn jadi nyenyak dan rasa tenang.. Bila bangun, kesegaran akan menguasai tubuh.. So, readers boleh try! =)

Perhimpunan Perdana Palestin~ Then, after balik dari holiday, terus penulis siap2 bergegas ke Perhimpunan Perdana Palestin.. Walaupun letih tapi semangat yang jitu menguasai diri penulis.. Ok, untuk story Palestin ni, penulis akan buat di entry khas.. So, readers boleh lihat di entry seterusnya..


Punca air belerang keluar dari perut bumi..

Subhanallah.. Nikmat Allah untuk kita..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails