.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Thursday, July 30, 2009

Malaikat di Sisi Kita di Dunia...


Suatu hari seorang bayi bersedia untuk dilahirkan ke dunia. Dia bertanya kepada Tuhan:

"Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana, saya begitu kecil dan lemah"?

Dan Tuhan menjawab, "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu."

"Tapi di sini, di dalam syurga, apa yang pernah saya lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan menyayangimu dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih bahagia."

"Dan bagaimana saya boleh faham saat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar dan dengan penuh kesabaran serta perhatian. Dia akan mengajarkan bagaimana cara untuk berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara denganMu?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa."

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?"
"Malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal tersebut mungkin dapat mengancam jiwanya."
"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak akan melihatMu lagi."

"Malaikatmu akan menceritakan padamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu boleh kembali kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada di sisimu.

Saat itu Syurga begitu tenangnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan si anak bertanya perlahan, "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bolehkah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut?

"Kamu akan memanggil malaikatmu, Ibu."

Ingatlah selalu kasih sayang ibu, berdoalah untuknya dan cintailah dia sepanjang masa..


2 comments:

Hazwan said...

1st time bce pasal ni..
thanx

Ummul Syaukatul Suhaila said...

To: Hazwan Arif

Bila sedih, kita mesti telefon....mak
Bila seronok, orang pertama kita nak beritahu.... .mak
Bila takut, kita selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila bahagia cari..mak
Bila nak exam, orang paling sibuk....mak
Bila buat hal, yang marah dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaran. ...mak
Yang selalu menasihati....mak

pendek kate smua 'MAK'.. Jd, ape hadiah kite pd yg bergelar mak, ibu, ummi, mummy, mama..?

Bila dia ada di dapan mata kita, tidak terasa.. Tp, bila kita berjauhaan?? Apa yg dirasakan??
Dilepaskan kita dengan dengan hati yang berat dan seribu harapan.. Sanggupkah kita hancurkan harapan itu??

Dialah semulia insan.. Yang banyak berkorban untuk kita..

Same2.. =)
-Ilmu untuk dikongsi-

Related Posts with Thumbnails