.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Thursday, April 16, 2009

Ya Allah... Hebatnya UjianMu..

Ya Allah..
Apakah makna di sebalik ujian ini..
Aku telahpun merasai segalanya.. Aku mohon, Kau tabahkanlah hati hambaMu.. Tabahkanlah hatiku untuk menghadapi segalanya.. Tabahkanlah hatiku dalam menghadapi ujianMu.. Kuatkanlah kesabaranku.. Jauhilah aku dari sifat2 yang boleh mengalpakan diriku padaMu.. Pimpinlah aku untuk menghadapi liku2 kehidupan, dalam menempuh onak duri yang mencabar..

Tetapkanlah hatiku agar sentiasa berada di jalanMu..
Tetapkanlah hatiku dengan Iman..
Tetapkanlah jiwaku dengan ketenangan..
Tabahkanlah aku dengan pedoman..

Ya Allah..
Berikanlah kekuatan padaku..
Tunjukkanlah segala kebenaran..
Leraikanlah segala kekusutan dan penipuan..
Jelaskanlah segala kekaburan..

Aku hambaMu..
Aku merintih padamu Ya Allah..
Pimpinlah aku ke dalam cahayaMu..
Terangilah aku dengan sinarMu..
Lindungilah aku di bawah naunganMu..
Lindungilah kami Ya Allah..

Sesungguhnya Engkau tidak menciptakan sesuatu itu untuk disia-siakan..
Kembalilah Nur Iman..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails