.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Wednesday, April 22, 2009

Pemergian Itu Satu Janji Yang Pasti.. Pasti..

Tidak ada satu pun manusia yang akan kekal di atas muka bumi.. Segalanya hanyalah pinjaman.. Dunia adalah percaturan.. Dunia adalah ladang untuk bercucuk tanam.. Dan akhiratlah tempat kite menuai hasilnya..

Beratnye ujian yang kite hadapi.. Berat lagi ujian yang diberikan kepada Rasulullah.. Kepada Mak Cik Sarah, Kak Fatimah, Hamzah, Hasan dan sekeluarga.. Tabahlah dalam menghadapi kehidupan..
Tabahlah dalam menghadapi ujian ini.. Yang pergi tidak akan kembali.. Walaupun kite sayangkan die, tapi Allah lebih sayangkan Huzaifah.. Die milik Allah dan kita smua jugak milik Allah.. Yang hidup dan masih di dunia perlu meneruskan kehidupan.. Kuatkan semangat..

Su xnak tengok anda semua dalam kemurungan.. Su xnak tengok sume tu.. Pulihkanlah semangat.. Jangan terlalu jatuh dalam kehidupan.. Sandarkan segalanya kepada Allah.. Allah lebih tahu ape yang dirancangnya dan ape yang diaturnya.. Allah adalah segalanya bagi kite..

Bangunlah wahai insan2 yang ku sayangi.. Bangunlah.. Jangan terus rebah.. Jalani kehidupan dengan penuh redha.. Su nak keadaan kembali seperti dahulu.. Semua ceria.. Ceria.. Dan ceria..

Senyumlah.. Senyum pada orang lain dan tersenyumlah pada diri sendiri.. Senyuman itu pengubat duka.. Allah adalah penawar segalanya.. Berdoalah padaNya.. Su sentiasa doakan yang terbaik untuk kalian semua..

"Dalam diari pejuang, tiada masalah yang merumitkan.. Ujian yang melemahkan.. Dugaan yang menyusahkan.... Bahkan semua itu dijadikan batu loncatan untuk lebih menyintai Allah.. Mereka tepu dengan dugaan.. Cuma sesekali air mata merembes menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba berdepan dengan 'Belaian Pencipta' sebagai tanda ingatannya.."

Ya Allah.. Ubatilah hati hambamu.. Dekatkanlah kami den
gan RahmatMu.. Belailah kami dengan Kasih SayangMu..

Peliharalah insan-insan yang ku kasihi..



0 comments:

Related Posts with Thumbnails