.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Thursday, October 20, 2011

Segulung Ijazah


Assalamualaikum.. Err.. I'm back! ^_^
Lama benar penulis x menjejakkan kaki ke blog penulis ni. Dilihat graf bilangan pengunjung yang menjengah ke blok ini bertambah, penulis pulak yang menghilangkan diri dan meng'anaktiri'kan blog. Sejak dari masuk ijazah, dah bergraduat sampaila sekarang dah beberapa minggu masuk kuliah, pun masih x update blog.. ish2..

Btw, actually apa benda yang dikarang ni semua dah ada dalam 1 folder MW, cuma belum punya masa untuk publish je. Masa. Masa. Masa. Tidak izinkan. Banyak pengalaman nak berkongsi sebenarnya.

Ok, Alhamdulillah 18/9/2011 lepas penulis diberi izin oleh Allah untuk hadiri Majlis Konvokesyen dan Alhamdulillah menerima segulung Ijazah dalam Islamic Administration. Turut dihadiri keluarga penulis dan sepupu2. 3 hari mereka berada di Terengganu. Sangat berterima kasih kepada insan2 yang disayangi kerana menceriakan hari bahagia penulis.

Inilah hadiah bermakna yang penulis mahu hadiahkan pada my parent. Lalu, malam itu di sebuah resort kami menginap, berhadapan dengan swimming pool dan bersebelahan pantai yang indah, penulis hadiahkan tiket masuk ke dewan konvo pada ibu dan ayah penulis. Itulah hadiah yang yang penulis usahakan selama 3 tahun  untuk diberikan kepada mereka. Ya, jasa mereka tidak mampu penulis balas, terlalu banyak dan tidak dapat diukur serta dinilai dgn wang. Moga ini semua menjadi pemangkin semangat kepada adik-adik dan kepada diri sendiri untuk terus maju ke hadapan, InsyaAlah.

Syukur, sekarang masih diizinkan Allah lagi untuk menyambung pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muada Sains Sosial Antropologi & Dakwah dengan Kepujian. Masuk saja ke bidang ini, bermakna tiada lagi istilah bersenang lenang kerana banyak teori dan praktikal serta kerja lapangan juga beberapa penyelidikan. Semester awal lagi sudah rasa mencabar kerana banyak istilah2 yang agak pelik digunakan. Tapi Alhamdulilah dalam kos ini kami disediakan tutor bagi setiap subjek dan setiap orang diberi mentor sebagai pembimbing.




Sangat rindukan saat bersama kamu sahabat.

p/s: Coretan menarik semasa konvo, kos kami menjadi tumpuan media & jurufoto dalam dan luar disebabkan budak2 kelas ni 'hyper aktif'. Dari dalam dewan konvo lagi dah jadi tumpuan. Kecoh. Saat itulah saya rindukan, rindukan keriuhan, keceriaan, guraun sahabat. I'll miss u all forever. Forever....... PERINTIS always in my heart...

1 comments:

NormaLiza Mah said...

tahniah...
singgah usha entry n iklan..
moga dpt bntu tmbh tabung blog.....
singgah2...

Related Posts with Thumbnails