.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Friday, April 30, 2010

~Hatiku tertinggal di laut~

Alhamdulillah petang tadi tercapai hasrat nak pergi cari ketenangan di laut.. Turut serta bersama penulis adalah dari kalangan sahabat bloggers jugak.. So, bolehla penulis create 'aktiviti bloggers' kan3.. dan 2 orang sahabat penulis lain.. Sangat rilex dan enjoy bersama kenakalan2 mereka.. Keriuhan mereka.. Menceriakan hati ini.. Thanks frens.. ^_^

Melepaskan segala bebanan dan tekanan di sana.. Betul, melihat keindahan Allah dapat mencipta kedamaian di hati.. Sungguh tenang penulis rasa.. Sesiapa yang meragui statement ini, sila cuba sendiri.. Di sana penulis dapat lihat bumi Allah yang terbentang luas.. Yang tiada penghujung.. Terasa hina diri bila berada bersama buih2 lautan dan ombak yang menderu.. Diri ini hanya sebutir pasir.. Sedangkan kekuasaan Allah, ilmu Allah tidak terkira banyaknya.. Bila melihat ombak yang terhempas di pesisiran pantai, terfikir bagaimana pergerakan ombak yang terhempas, ke mana air bila surut dan dari mana air bila pasang.. Bila lihat matahari terbenam, sunguh takjub dengan keindahan ciptaan dan kekuasaan Allah.. bagaimana Allah mengatur semua.. Segalanya dengan kekuasaan Allah.. Kun fayakun.. Itulah tanda kebesaran dalam penciptaan Allah.. Nyata.. Thanks Allah.. Thanks.. Hati ini telah tertinggal di laut.. Telah ditengelami arus2 ombak yang berhempas.. Hati ini masih di lautan.. Masih..

Dan…
Khabar paling gembira dari laut
Diriku melihat DIA dalam keindahan!
Subhanallah..

Penulis xnak menaip panjang untuk entry kali ni.. Memandangkan entry tadi pun dah panjang.. Lagipun masih dalam kepenatan.. So, penulis nak attach gambar je..







Kadangkala kita sering mencari,
Sedangkan kekeliruan telahpun berjawab,
Kadangkala kita berlari,
Sedangkan realiti sudahpun pasti,
Kadangkala kita memikirkan erti sebuah kehidupan,
Sedangkan alam kekal kita abaikan,
Tanyalah diri,
di bumi nyatakah kita berdiri?

I wanna love in the dark
I close my eyes
To all the signs
You put in my way
I walked the day
Further and further away from You
Allah...
You brought me home
I thank You
With every breath I take..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails