.:Ucapkanlah "ZIKRULLAH" tatkala melawat ke blog ini:.

Saturday, December 5, 2009

Bosan.. Dan.. Kegirangan kanak2 itu membuatku terhibur..




Bosan.. Hmm..
Petang ni agak kebosanan... Ntah kenapa.. Mungkin sebab kerje dah habis.. Skrip buku dah settle.. So, hari ni mase untuk rehat2 sekejap.. Tapi agak bosan sebab selalu mase penuh dengan keje..

So, untuk menghilangakan dan mengurangkan tahap kebosanan.. penulis pun plan pegi Putri Centre Park (PCP) iaitu tempat riadhah kat bandar ni.. Penulis pun siap2, start kete, bawak adik2 dan anak2 jiran join.. Bile tengok budak2 ni main dengan penuh kegirangan ibarat dunia ni mereka yang punya (almaklumla budak), penulis rasa terhibur dan hilang segala kebosanan.. Hilang segala stress..

Then penulis ajak budak2 ni naik puncak bukit.. Alhamdulillah dapat hirup udara yang segar.. Itulah satu2nya kebesaran Allah.. Memberi kita kenikmatan udara secara percume.. Byangkan kalau setipa sedutan udara yang kita sedut berbayar?? Macam mane tu?? Alamatnye jatuh papa kedana kita.. Walau degan segala haarta yang kita ada pun blum tentu dapat bayar.. Jd, jgn sombong dengan Allah..

Then penulis bawak budak2 ni pegi ke padang golf.. Kat sini boleh menenangkan fikiran.. Tenang, aman dan damai serta merenung ciptaan Ilahi tanpa gangguan dan kesibukan.. Luas pemandangan.. Keindahan bukit bukau yang terbentang luas.. Subhanallah.. Budak2 ni pun nampak seronok.. Hati penulis cukup bahagia bile tengok budak2 ni dengan pelbagai karenah tersendiri.. Mencuit hati..

*Merenung ciptaan Ilahi itulah satu ketenangangan..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails